Clienții fideli ar trebui să fie prioritatea numărul 1 a oricărui magazin, indiferent de mărime. Trăim vremuri dificile din punct de vedere economic, suntem pe cale să scăpăm de pandemia Covid 19, războiul din Ucraina a provocat și el pagube grele pentru fiecare buzunar, iar piața românească intră și ea în recesiune ca toate piețele din Europa.
Cu toate acestea, se spune că vremurile nu sunt atât de grele pentru toată lumea, mai ales pentru entitățile comerciale multinaționale, pentru gigantii economici care au capitalul necesar pentru a supraviețui în ciuda dificultăților .
Afacerile mici, cum ar fi magazinele de la colț de strada, sunt cele care încep să se clatine în vremuri în care banii sunt puțini și clienții se duc adesea acolo unde găsesc produse mai ieftine, deși în general, în funcție de timpul și combustibilul consumat, acestea nu sunt mai ieftine.
Prin urmare, magazinele de proximitate trebuie să își ajusteze politicile în aceste vremuri dificile și să se concentreze pe clienții fideli.
Ce pot face aceste magazine de proximitate pentru a se asigura că clienții lor se întorc la fel de des, deoarece sunt obișnuiți cu cele mai mici prețuri din supermarketuri?
Știm cu toții că lanțul de aprovizionare al magazinelor de proximitate depinde de intermediari, numiți companii de distribuție, astfel încât acestea nu vor putea niciodată să obțină prețuri la fel de mici ca hipermarketurile și supermarketurile. Supermarketurile importă adesea bunuri direct din fabrici, de la producator.
Ei bine, una dintre soluțiile pentru magazinele de proximitate pentru a rezolva această problemă, adică faptul că clienții trebuie să revină frecvent, se numește CASIER TOTAL. Vorbim despre o platformă oferită complet gratuit retailerilor, prin intermediul căreia aceștia pot oferi servicii legate de retail direct in platforma casei de marcat fiscale.
De exemplu, prin intermediul CASIER TOTAL poți oferi servicii de colectare a facturilor de utilități. Odată ce serviciul va fi disponibil la magazinul din colț, probabil că va deveni popular printre localnici. Aceștia se vor întoarce deseori la magazin pentru a plăti diverse facturi de utilitati, caz în care probabil că vor cumpăra și produse pentru familiile lor, deoarece atunci când clienții se confruntă cu comoditatea, vor alege întotdeauna comoditatea.
În plus față de serviciul de colectare a facturilor de utilitati – plati facturi, aplicatia CASIER TOTAL poate fi utilizată și pentru a achiziționa coduri de reîncărcare pentru cartelele PrePay (Orange, Vodafone, Telekom). Din nou, acesta este un serviciu excelent pentru magazinele de proximitate, deoarece, după cum știm, piața abonamentelor de telecomunicații a fost în cădere liberă în ultimii 10 ani, tot mai mulți clienți semnând trecerea la PrePay din mai multe motive. Astfel, cu o cerere atât de mare de reîncărcări electronice, clienții care cumpără un cod de reîncărcare unică de la un magazin de proximitate vor deveni, cel mai probabil, clienți fideli.
Cumpararea vinietelor românești, asa-numita rovinieta – este încă un serviciu foarte util oferit de micile magazine de proximitate, deoarece până de curând majoritatea șoferilor își cumpărau rovinietele doar de la benzinăriile din suburbii la ieșirea din oraș de exemplu. De multe ori, aceștia uită sa cumpere rovinieta și se trezesc acasă cu celebrele plicuri negre de la CNAIR, plicuri negre care, evident, aduc ghinion în casa omului si amenda.
Ei bine, având un magazin local în apropiere, probabil că mulți șoferi vor prefera să cumpere rovinieta cu o zi înainte și, evident, când vor ajunge la magazin, vor cumpăra si altceva.
Rețineți încă o dată – Casier Total – aplicație poate fi instalata și utilizată gratuit direct in programul casei de marcat fiscale. La rândul său, magazinul primește un comision pentru fiecare tranzacție efectuată, astfel încât la sfârșitul lunii va exista o valoare crescută în cont, pe lângă numărul crescut de clienți reali care intră în magazin.